måndag 24 januari 2011

23 dagar har gått av 2011, redan två mästerskapsmedaljer!

fr v. Ottosson, Jedig, Carls, Busk, Olesen, Pålsson
Hur gick det? Helt okej.
Första distansen var klockan 10.00 på morgonen. 3KM individuell förföljelse. Min absoluta favorit disciplin! fast nej... Jag fick möte dansken Elias Helleskov Busk i heat nummer två. Det var inte lätt att matcha deras tider med bockstyre samt lågprofilshjul. Marcus däremot körde fin fint med sin tempohjälm, tempostyre, dischjul och sin splitternya "cameltoedräkt" som han kallade det. Tiden blev 3.56,55 för Marcus, vilket ledde till en andra plats. Bra kört!

Resultat Top 5 3KM:
1:a Patrik Olesen Danmark 3.49,35 min
2:a Marcus Ottosson Falu CK 3.56,55 min
3:a Elias Helleskov Busk Danmark 3.59,96 min
4:a Andreas Jedig Danmark 4.04,28 min
5:a Fredrik Carls Falu CK 4.20,69 min

 
Foto: Friedrich Eltester

På Scrathloppet hade vi problem. Sverige mot Danmark var det nämligen, 2vs3 också. Jag gick in för att köra för Marcus detta lopp, och Marcus skulle övervaka Elias. Patrick Olesen hade redan vinsten i sin hand, och Andreas Jedig, var långt efter i totalen, så dem fick ta varv, så bäst dem ville. Dock förlorade jag min fjärdeplats där, men saksamma. Jag och Marcus låg mest och chillade i huvudklungan. När kommissarierna visade upp "5 varv kvar-skylten" la Marcus in världens attack. Både jag och Elias fick släppa några meter, men dansken lyckades ta ifatt Marcus när det var 2 varv kvar. Plingarn plingades för sista varvet och ingen drog igång, då drog jag igång spurten, och hoppades på att Marcus skulle sitta på rullen.

Men där fanns ingen Marcus, där låg istället dansken, jag gjorde mitt bästa för att Marcus skulle kunna komma om på något sätt, men det gick inte. Jag korsade mållinjen först sedan dansken och därefter Marcus.

Waiting 4 wp

Kilometern återstod av 2011's första omnium.
Marcus behövde en sämst en tredje plats för att försvara andraplatsen. Rutinerade Marcus körde självklart in på en tredjeplats, såklart!


Resultat Totalt Top 5:
1:a Patrick Olesen poäng: 9
2:a Marcus Ottosson poäng: 16
3:a Elias Helleskov Busk poäng: 16
4:a Andreas Jedig poäng: 23
5:a Fredrik von Carls poäng: 25




2 kommentarer:

  1. Varför står det inte von Carls under bilden om han heter det?

    SvaraRadera
  2. von är inget efternamn, utan det är mer som ett mellannamn. d.v.s att jag inte använder det när enbart efternamn skrivs ut. Nån som är "vontaskigt" avundsjuk här eller? ;)

    SvaraRadera